4 βήματα που θα σε οδηγήσουν στην ευτυχία

10 Likes comments off

Η ευτυχία αποτελεί διαχρονικό αντικείμενο αμέτρητων στοχασμών και ερευνών από διαφορετικούς κλάδους. Από τον Αριστοτέλη έως τον πατέρα της ψυχανάλυσης Sigmund Freud, πολλοί είναι εκείνοι που ασχολήθηκαν με την έννοια της ευτυχίας και κατά πόσο μπορεί ένας άνθρωπος να την κατακτήσει. Ακόμα όμως και αν δεν έχει βρεθεί ένας σαφής ορισμός για το τι πραγματικά είναι η ευτυχία όλοι μας μπορούμε να αναγνωρίσουμε αυτό το συναίσθημα.

Η αναζήτησή της είναι σίγουρα ένα από τα πιο δύσκολα κατορθώματα στη ζωή, στο χέρι μας όμως είναι να την βρούμε και να την διατηρήσουμε. Πολλές φορές ο τρόπος που σκεφτόμαστε,οι καθημερινές συνήθειες και τα προβλήματα μας αναγκάζουν να μένουμε πίσω. Για να την επιτύχεις, λοιπόν, χρειάζεται πρωτίστως να αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι. Ο νευροψυχολόγος Alex Korb προτείνει τέσσερις απλούς τρόπους μέσα από τους οποίους θα γίνεις περισσότερο χαρούμενη. Ποιοι είναι αυτοί; 

Ονόμασε τα συναισθήματά σου

Αν νιώθεις ένα αρνητικό συναίσθημα όπως θυμό ή λύπη προσπάθησε να του δώσεις ένα όνομα. Μπορεί να δείχνει απλό όμως ο εγκέφαλός σου πράγματι ανταποκρίνεται όταν εκφράζεις τα συναισθήματά σου. Πολλές φορές όταν καταστέλλουμε αυτό που νιώθουμε καταλήγουμε δυστυχείς. Μίλησε για οτιδήποτε σε ενοχλεί και αμέσως θα νιώσεις δυνατή και ευτυχισμένη.

 

Σκέψου γιατί νιώθεις ευγνώμων

Ο Korb εξηγεί πως τα οφέλη της ευγνωμοσύνης σχετίζονται άμεσα με την ντοπαμίνη, μία ουσία που εκκρίνει ο εγκέφαλος μας όταν νιώθουμε χαρούμενοι. Δεν έχει χαρακτηριστεί άλλωστε τυχαία ως το “κλειδί για την ευφορία”. Η ευγνωμοσύνη είναι ικανή να ενισχύσει τα επίπεδα σεροτονίνης κάτι που κάνουν τα περισσότερα αντικαταθλιπτικά. Ακόμα όμως και αν δεν γνωρίζεις την ακριβή απάντηση στο ερώτημα “Για ποιο λόγο νιώθω ευγνώμων”, ο Korb υποστηρίζει πως μόνο η παραδοχή αυτής της ερώτησης αρκεί για να σε οδηγήσει στην ευτυχία.

Γίνε αποφασιστική!

Δεν υπάρχει κάτι που να προκαλεί περισσότερο άγχος από το αίσθημα ότι έχεις αφήσει εκκρεμότητες. Σκέψου απλώς ότι με το να είσαι αποφασιστική όχι μόνο θα μειώσεις το άγχοςαλλά ταυτόχρονα θα νιώσεις ότι παίρνεις τον έλεγχο στα χέρια σου. Και το αποτέλεσμα; Θα νιώσεις γεμάτη αυτοπεποίθηση!

Αγκάλιασε τα αγαπημένα σου πρόσωπα

Δείχνοντάς τους όλη σου την αγάπη. Υπάρχει καλύτερο συναίσθημα από αυτό για να οδηγηθείς στην ευτυχία; Έρευνες έχουν αποδείξει άλλωστε πως οι κοινωνικές συναναστροφές συμβάλλουν στην ανθρώπινη ευτυχία όμως το να αγγίζεις, να φιλάς και να αγκαλιάζεις τον αγαπημένο σου απελευθερώνεις εκείνη την στιγμή την ορμόνη ωκυτονίνη (ή αλλιώς ορμόνη του έρωτα) η οποία προκαλεί το συναίσθημα της χαράς. Η συμβουλή μας; Περισσότερες αγκαλιές!

You might like